‘t Veenmeer oktober 2016

Eindelijk is het zover ....... Ver van te voren besproken en lang op gewacht maar eindelijk was het dan weer zover. We gaan een week vissen op het Veenmeer in Tynaarlo. Heerlijk in de luxe van een caravan en met de voortent bijna in het water. Ja, met de caravan heeft het niet veel meer te maken met afzien. We hebben de laatste plaats van het veldje besproken zodat we aan de linkerkant van ons geen vissers meer hebben zitten en zo hebben we net wat meer ruimte en geen last van andermans lijnen. Thuis zijn we al begonnen met de voorbereidingen, onderlijntjes knopen / voer voorbereiden / enz enz.

Caravan vol geladen en de rest in de auto en dan met de neus richting Tynaarlo ! Moest een heel eind rijden dus ben ik alleen op Zaterdag vroeg die kant op gereden i.v.m. dat Sindy nog tot Woensdag moest werken .... pffff Eindelijk naar 20 minuten rijden .... aangekomen op het Veenmeer !!

Ik werd al opgewacht door Michel van RM Baits omdat hij mij even zou helpen met het opzetten van de voortent omdat met 2 man dat net ff wat makkelijker is dan in je eentje ! ( Nog bedankt !! ) Het voordeel van een camping is dat als je aankomt de buren best bereid zijn om ook hun steentje bij te dragen dus binnen no-time stond Egon ( karper collega / ook bedankt !! ) ook aan mijn tentstokken te trekken. En dus binnen no-time stond het allemaal op zijn plek en kon ik beginnen met mijn hengels uit te varen.

Hengels eruit en dan eerst een BBQ ...... lekker binnen komen is dat !!

Aangezien we al een leuk groepje hadden leren kennen bij de vorige keren vissen op het Veenmeer had Michel een BARBECUE geregeld en zouden we dus op de eerste dag gezellig met zijn allen het weekje inluiden met lekker eten en met gezellige mensen lekker sociaal doen !! ( en lekker was het en gezellig ook ! )

Dag 2 ...... de eerst vis in het net !!

Deze mooie schub kon de Shellfish Insecto Freezer van Carp Maiden niet weerstaan en had zin in een fotoshoot met een gelukkig man ... Vrij snel naar de eerst schub kwam de steur mij ook even welkom heten op het Veenmeer en mocht ik ook een fotootje maken van deze mooie vis. Veel visser vinden het niet zo leuk als ze hem vangen, maar ik vind het een hele mooie vis en als hij niet te vaak langskomt vind ik het een super bijvangst ....

Het vangen gaat nog niet heel snel en ik begin te twijfelen of ik moet wisselen met voer of toch op een andere plek moet gaan liggen ... Toch nog maar even alles doen zoals we al bezig waren en dus nog maar even afwachten en maar even zorgen dat ik zelf wat voer tot mij krijg. Doordat het camping plaatsen zijn heb je ook stroom tot je beschikking en dat is natuurlijk makelijk als je een airfryer mee hebt 🙂 🙂 Eindlijk het is Woensdag, naar nog niet heel veel beweging ..... hengels even uit het water en dan naar Groningen. Sindy is om 12 uur al vrij en dus ik kon haar lekker vroeg ophalen en ook weer snel terug om voor het donker weer terug zijn op het Veenmeer. Thuis even snel douchen en even kijken wat er nog voor lekkers in de koelkast ligt en dan snel weer naar het water maar nu gezellig met zijn tweeen !!

Terug op de Camping alles weer uitgevaren en opnieuw de Insecto van Carp Maiden eraan en een handje vol particles erbij... Sindy geholpen met haar hengeltjes klaar te maken en ook dezelfde bol eraan gedaan en zelfde voer erbij ...... en het wachten is weer begonnen !

Deze eerste nacht van Sindy zouden Michel en Priscilla ook een nachtje mee vissen en kwamen dus s avonds naar het werken ook met de hengels langs en hebben ze ook geladen klaargelegd aan de waterkant en hebben daarna gezellig met ons gedaan met een bakje koffie en wat dom gelul ...

Boris had zichzelf een plaatsje veroverd op bed in de caravan !! Ach baasje zeurt nu toch niet !!!

Het wachten en de inzet word beloond ..... Sindy is mijn geluk brenger want die nacht ging het los !! Lekker vroeg in bedje maar naar een uur begon het dan eindelijk te lopen en hebben we vanaf dat moment ook lekker gevangen en bleef de Karper zich constant aanbieden en zo konden we de eerste nacht samen het slapen wel vergeten ...

Zelfs Sindy haar pr verbroken met een mooie

spiegel van 12 KG.

Trots op mijn meissie !!!

Dit waren een deel van de vissen en foto's van een super gezellig weekje op camping Veenmeer !! We hebben de week weer afgesloten met een gezellige BARBECUE met de aanwezig vissers en nog gelijk afspraken gemaakt voor het volgend jaar !! Camping weer verlaten en gelijk weer besproken bij de receptie voor 2017 !! Tussendoor ga ik ook vast nog wel eens hier vissen voor een nachtje of 2 met de bivvy want gezelligheid en mooie vissen is toch wel een super combinatie !!!

Alle aanwezigen bedankt voor een TOP weekje !!